Nuffnang ads

Tuesday, January 6, 2015

Apa rasa kalau kaki terseliuh?

Jangan ditanya la apa rasa. Rasa sakit yang amat susah nak cakap.

Alkisahnya aku memang aktif mengusik si kecik dalam rumah aku. Main kejar2. Ini la sindrom orang tua tak habis lagi eid dalam diri. Patutnya superego dah menguasai sepenuhnya. Tapi itu la aku.

Ligan punya ligan anak buah aku sambil terkekek gelak..prap prap bunyi kaki. Allah.. aku jatuh terduduk tak sama macam nangka busuk jatuh. Aku lagi dasyat.

Saat tu aku rasa kaki aku macam dah hilang sebelah. Paling lawak aku jerit2 dengan nada mintak simpati. Anak buah yang aku kejar tadi diam terpaku. Mesti dia fikir aku berlakon.

Oii sakit nak oiii...

Ish kaki hang belum patah pun terseliuh ja. Itu komen abg sulong aku sambil sapu minyak angin pada kaki aku. Tu la kali pertama abang aku rawat kaki aku. Sebelum ni rutin aku salam cium tangan ja. Bagus juga insiden ni. Membuktikan abang aku tu bertanggungjawab la juga.

Untuk kurangkan rasa sakit, aku baring sambil letak kaki aku tinggi2. Kurang la juga sakit tu. Tapi yang peliknya..hurmm esoknya bangun tidur..alamak kenapa kaki aku sama size dengan kaki gajah..itu tanda urat da masuk angin. Yer la kot.

So saat ni dah masuk 2 minggu aku tanggung sakit tu. Takpa2 aku sabaq ja tunggu saat untuk baik.

No comments:

Post a Comment